OERsterk Coaching?

Het sleutelwoord van OERsterk is leefstijl. Het concept combineert voeding, beweging en ontspanning. Samen met een krachtige mindset word jij weer leider van je gezondheid.

De missie is mensen helpen gezond en vitaal te worden. Door het geven van kennis en praktische toepassingen.

Fysiotherapie en leefstijl coaching

Fysiotherapie en leefstijl coaching zijn bijna niet los van elkaar te zien. Fysiotherapie is al lang niet meer het beroep, dat met wat technieken op een behandelbank, probeert al je klachten haast magisch te laten verdwijnen. De nieuwe generatie fysiotherapeuten hebben een duidelijke focus op houding, beweging en zelfredzaamheid. Tijdens het revalideren en trainen merk je als fysiotherapeut dat de overvloed aan welvaartziekte snel en volledig herstel vaak in de weg zit. Neem als voorbeeld diabetes (suikerziekte). Diabetes wordt onder andere in verband gebracht met slechte wondgenezing, zenuwschade, vermoeidheid, kortademigheid en pijn in de benen met lopen. Dit is een hele lijst met klachten waar mensen geregeld de fysiotherapeut voor bezoeken. Maar het is ook een hele lijst met herstel belemmerende factoren. Diabetes is maar een voorbeeld van een leefstijl probleem (Welvaart ziekte). Voor een complete aanpak om klachten te voorkomen en vooral voorkomen dat ze terugkomen kan leefstijl interventie een zeer belangrijke stap zijn.

Hoe leefstijl je herstellend vermogen beïnvloedt?
  • te weinig of slechte slaap
  • hormonaal disbalans
  • ongezonde voeding
    • te veel troep
    • te weinig bouwstenen
  • stress
  • geen ontspanning
  • te weinig (kwalitatief goede) beweging
  • verkeerd verwachtingspatroon

Waar kan ik je mee helpen?

Ik hoop met preventie!

Laten we eerlijk zijn. Voorkomen is beter dan genezen. Een mooi initiatief wat in opkomst is de gecombineerde leefstijl interventie (gli). Het grote nadeel: het is altijd achteraf. Er bestaat geen echte preventie in de reguliere gezondheidszorg. Daarom zijn wij zo blij met de vraag:

Wat zou ik kunnen verbeteren aan mijn leefstijl?

Energie tekort

Ontstekingen

Vitaliteit

Spijsvertering

De werkplaats

De natuur is onze werkplaats.

Als we kijken naar de ontwikkeling van de mens en het leven van voor ouderen, dan vinden we veel antwoorden over een gezonde leefstijl

leefstijl is belangrijker dan ooit.

Nederland telt meer dan 10 miljoen chronische zieke mensen. Elke chronische ziekte is weer een risicofactor voor de volgende ziekte. Het wordt tijd dat we meer aan preventie gaan doen. Neem de regie over je gezondheid in eigen handen.

‘Als we ieder persoon de juiste hoeveelheid voedsel en beweging, niet te weinig en niet te veel, kunnen geven, hebben we de veiligste route naar gezondheid gevonden.’

Hippocrates (460-371 v chr.)

OERsterk
Ieder mens sterk en gezond

Dit is de claim van het bedrijf OERsterk van Richard de Leth. Wijzijnfysio heeft een master OERsterk Coach in huis.
We kunnen je helpen met leefstijl vragen en oplossingen.

Wil je een kijkje nemen in wat de OERsterk shop aan boeken en opleidingen heeft:

Je kan maar beter afwijken

Het is nooit te laat om te veranderen, maar...

Gemiddeld leven we 80 jaar. Het leven op aarde is miljarden jaren oud. In die context is ons leven in een flits voorbij. Maak optimaal gebruik van deze korte tijd door zo fit en vitaal mogelijk oud te worden.

Op dit moment is de gemiddelde vrouw op haar 42st chronisch ziek en de gemiddelde man op zijn 48st. 51% van de Nederlanders heeft overgewicht. En Nederland telt meer dan 10 miljoen chronische zieke mensen.

In een wereld waar ziek zijn de norm is, kan je maar beter afwijken!

Vind je het ook zo een gekke naam?
welvaartsziekte

Als welvarend zijn ziekmakend is, klopt er iets niet. Onze ‘welvarende’ levensstijl heeft de wereld zo ingrijpend veranderd, dat ons lichaam en onze genen niets meer begrijpen van de omgeving waar in we leven.

Laten we welvaartziekte maar vervangen voor het woord mismatch ziekte.

Je zou kunnen wachten tot je genen zich hebben aangepast in de 80 jaar die je leeft, maar dikke kans dat 80 jaar niet voldoende tijd is. Mijn advies daarom is: pas je omgeving aan.